Bitwa warszawska. 3+4 na 100 autobusów
Punktualnie o 10.30 Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał otwarcia ofert, które wpłynęły w przetargu na ośmioletnią obsługę zadań przewozowych przy pomocy 100 nowych autobusów klasy maxi. Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej gdzie rozpoczęcie przewozów zaplanowano na 1 grudnia wpłynęły trzy oferty. Natomiast w drugiej, gdzie rozpoczęcie realizacji kontraktu przewidziano miesiąc później urzędnicy otrzymali cztery propozycje. Stary-nowy gracz? W pierwszym zadaniu przetargowym ZTM założył kosztorys na poziomie 328 980960 zł brutto. Daje to stawkę jednostkową za wzkm 10,28 zł brutto. O kontrakt w ramach tej części zamówienia walczy trzech graczy. Pierwszą ofertę przedstawiła Europa Express City. Spółka swoje usługi wyceniła na 7,67 zł/wzkm brutto. Do obsługi przewozów zaplanowała pozyskanie (jak wszyscy oferenci) przetargowego minimum, czyli łącznie 54 autobusów (50 liniowych, cztery rezerwowe). Wybór padł na Solarisa. EEC od producenta z Bolechowa chce pozyskać 49 egzemplarzy Urbino 12 na olej napędowy oraz pięć hybryd. Drugą i jednocześnie najdroższą ofertę na tą cześć zamówienia przedstawił Mobilis. Jego propozycja to 8,47 zł/wzkm brutto. Spółka w przypadku wygrania przetargu chciała postawić na pięć hybrydowych Urbino 12. W zakresie autobusów na olej napędowy pozostawiła sobie wybór pomiędzy dwiema markami. To Mercedes (najprawdopodobniej Conecto LF) oraz Solaris. Najtańszą propozycję na pierwsze przetargowe zadanie założyła Arriva, która jest następcą prawnym jednego z dawnych stołecznych operatorów. Stawka za wzkm, którą proponuje spółka to 7,24 zł brutto. W kwestii taboru postawiono na jednego dostawcę. To Solaris, od którego Arriva chce kupić pięć hybrydowych Urbino 12 oraz ich 49 odpowiedników tyle, że na olej napędowy. Zatem jeśli oferta została poprawnie przygotowane witamy w Warszawie starego-nowego gracza. PKS Grodzisk Mazowiecki i Michalczewski blisko siebie Kosztorys, który założył ZTM w na sfinansowanie przewozów w drugiej części zamówienia to 329 931360 zł brutto, czyli 10,31 zł/wzkm brutto. O kontrakt z tego zadania chce walczy czterech oferentów. Pierwszą i najtańszą propozycję przedstawił PKS Grodzisk Mazowiecki. Spółka swoje usługi wyceniła na 6,99 zł/wzkm brutto. Przewoźnik chce postawić na dwie marki. Autobusy klaxy maxi zasilane olejem napędowym miałby dostarczyć Solaris. Z kolei pozostałem pięć autobusów wyprodukowałaby Scania. Byłyby to Citywidey 12LF zasilane B100. Drugą pod względem kolejności ofertę przedstawiło konsorcjum w skład, którego wchodzi m.in. firma Stalko z Zielonki. Za 7,82 zł/wzkm brutto partnerzy chcą wykonać kontrakt przy pomocy 54 autobusów. Wszystkie od Solarisa i analogicznie pod względem doboru napędów jak w ofercie Arrivy. Kolejną ofertę przedstawiła radomska spółka Michalczewski. Firma zaproponowała realizację przewozów za 7,11 zł/wzkm brutto. Przewoźnik tak jak w ostatnim przetargu w Radomiu teraz też chce postawić na autobusy spod znaku lwa. Spośród 54 MANów A37 Lions City 49 pojazdów miałoby być na olej napędowy, zaś pozostałe na B100. Czwartą ofertę w tym zadaniu złożył Warbus. Stołeczna spółka wyceniła swoje usługi na 7,47 zł/wzkm brutto. Jednocześnie jest to najciekawsza propozycja pod względem autobusów. Warbus pozostawił sobie szeroki wybór, jednakże tak jak inni oferenci identycznie wygląda udział autobusów na olej napędowy i nisko- lub zeroemisyjnych. Choć te ostatnie występują tylko w tej ofercie. W zakresie pojazdów z silnikami diesla Warbus dał sobie aż pięć możliwości wyboru dostawcy. Pod uwagę wzięto Solarisa, Mercedesa (również najprawdopodobniej Conecto LF), Scanię, Autosana oraz Iveco. W drugiej grupie autobusów pod uwagę wzięto czterech producentów. To Solaris z hybrydowym Urbino 12, Scania Citywide 12LF zasilana B100, BYD oraz Iveco. W ostatnim przypadku miałby to być Urbanway 12 z napędem hybrydowym. A więc cena Taki kształt ofert poskutkował tym, że premia za autobusy ekologiczne nie będzie miała żadnego znaczenia. Wszyscy oferenci zadeklarowali przetargowe maksimum, więc każdy z nich zainkasuje po 15 pkt. Zadecyduje zatem tylko cena. O ile w pierwszej części Arriva może być pewna zwycięstwa jeśli tylko poprawnie przygotowała ofertę to w drugiej może być ciekawie. Różnica między PKS Grodzisk Mazowiecki a Michalczewskim to jedynie 12 gr na wzkm. Kto powie "sprawdzam"?
Źr. www.infobus.pl
Punktualnie o 10.30
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał otwarcia ofert, które
wpłynęły w przetargu na ośmioletnią obsługę zadań przewozowych przy
pomocy 100 nowych autobusów klasy maxi. Zamówienie podzielono na dwie
części. W pierwszej gdzie rozpoczęcie przewozów zaplanowano na 1 grudnia
wpłynęły trzy oferty. Natomiast w drugiej, gdzie rozpoczęcie realizacji
kontraktu przewidziano miesiąc później urzędnicy otrzymali cztery
propozycje.
Stary-nowy gracz?
W pierwszym zadaniu przetargowym ZTM założył kosztorys na poziomie 328
980 960 zł brutto. Daje to stawkę jednostkową za wzkm 10,28 zł brutto. O
kontrakt w ramach tej części zamówienia walczy trzech graczy.
Pierwszą ofertę przedstawiła Europa Express City. Spółka swoje usługi
wyceniła na 7,67 zł/wzkm brutto. Do obsługi przewozów zaplanowała
pozyskanie (jak wszyscy oferenci) przetargowego minimum, czyli łącznie
54 autobusów (50 liniowych, cztery rezerwowe). Wybór padł na Solarisa.
EEC od producenta z Bolechowa chce pozyskać 49 egzemplarzy Urbino 12 na
olej napędowy oraz pięć hybryd.
Drugą i jednocześnie najdroższą ofertę na tą cześć zamówienia
przedstawił Mobilis. Jego propozycja to 8,47 zł/wzkm brutto. Spółka w
przypadku wygrania przetargu chciała postawić na pięć hybrydowych Urbino
12. W zakresie autobusów na olej napędowy pozostawiła sobie wybór
pomiędzy dwiema markami. To Mercedes (najprawdopodobniej Conecto LF)
oraz Solaris.
Najtańszą propozycję na pierwsze przetargowe zadanie założyła Arriva,
która jest następcą prawnym jednego z dawnych stołecznych operatorów.
Stawka za wzkm, którą proponuje spółka to 7,24 zł brutto. W kwestii
taboru postawiono na jednego dostawcę. To Solaris, od którego Arriva
chce kupić pięć hybrydowych Urbino 12 oraz ich 49 odpowiedników tyle, że
na olej napędowy. Zatem jeśli oferta została poprawnie przygotowane
witamy w Warszawie starego-nowego gracza.
PKS Grodzisk Mazowiecki i Michalczewski blisko siebie
Kosztorys, który założył ZTM w na sfinansowanie przewozów w drugiej
części zamówienia to 329 931 360 zł brutto, czyli 10,31 zł/wzkm brutto. O
kontrakt z tego zadania chce walczy czterech oferentów.
Pierwszą i najtańszą propozycję przedstawił PKS Grodzisk Mazowiecki.
Spółka swoje usługi wyceniła na 6,99 zł/wzkm brutto. Przewoźnik chce
postawić na dwie marki. Autobusy klaxy maxi zasilane olejem napędowym
miałby dostarczyć Solaris. Z kolei pozostałem pięć autobusów
wyprodukowałaby Scania. Byłyby to Citywidey 12LF zasilane B100.
Drugą pod względem kolejności ofertę przedstawiło konsorcjum w skład,
którego wchodzi m.in. firma Stalko z Zielonki. Za 7,82 zł/wzkm brutto
partnerzy chcą wykonać kontrakt przy pomocy 54 autobusów. Wszystkie od
Solarisa i analogicznie pod względem doboru napędów jak w ofercie
Arrivy.
Kolejną ofertę przedstawiła radomska spółka Michalczewski. Firma
zaproponowała realizację przewozów za 7,11 zł/wzkm brutto. Przewoźnik
tak jak w ostatnim przetargu w Radomiu teraz też chce postawić na
autobusy spod znaku lwa. Spośród 54 MANów A37 Lions City 49 pojazdów
miałoby być na olej napędowy, zaś pozostałe na B100.
Czwartą ofertę w tym zadaniu złożył Warbus. Stołeczna spółka wyceniła
swoje usługi na 7,47 zł/wzkm brutto. Jednocześnie jest to najciekawsza
propozycja pod względem autobusów. Warbus pozostawił sobie szeroki
wybór, jednakże tak jak inni oferenci identycznie wygląda udział
autobusów na olej napędowy i nisko- lub zeroemisyjnych. Choć te ostatnie
występują tylko w tej ofercie.
W zakresie pojazdów z silnikami diesla Warbus dał sobie aż pięć
możliwości wyboru dostawcy. Pod uwagę wzięto Solarisa, Mercedesa
(również najprawdopodobniej Conecto LF), Scanię, Autosana oraz Iveco. W
drugiej grupie autobusów pod uwagę wzięto czterech producentów. To
Solaris z hybrydowym Urbino 12, Scania Citywide 12LF zasilana B100, BYD
oraz Iveco. W ostatnim przypadku miałby to być Urbanway 12 z napędem
hybrydowym.
A więc cena
Taki kształt ofert poskutkował tym, że premia za autobusy ekologiczne
nie będzie miała żadnego znaczenia. Wszyscy oferenci zadeklarowali
przetargowe maksimum, więc każdy z nich zainkasuje po 15 pkt. Zadecyduje
zatem tylko cena. O ile w pierwszej części Arriva może być pewna
zwycięstwa jeśli tylko poprawnie przygotowała ofertę to w drugiej może
być ciekawie. Różnica między PKS Grodzisk Mazowiecki a Michalczewskim to
jedynie 12 gr na wzkm. Kto powie "sprawdzam"?
Czytaj więcej: http://infobus.pl/bitwa-warszawska-3-4_more_83671.html#
Czytaj więcej: http://infobus.pl/bitwa-warszawska-3-4_more_83671.html#
Punktualnie o 10.30
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał otwarcia ofert, które
wpłynęły w przetargu na ośmioletnią obsługę zadań przewozowych przy
pomocy 100 nowych autobusów klasy maxi. Zamówienie podzielono na dwie
części. W pierwszej gdzie rozpoczęcie przewozów zaplanowano na 1 grudnia
wpłynęły trzy oferty. Natomiast w drugiej, gdzie rozpoczęcie realizacji
kontraktu przewidziano miesiąc później urzędnicy otrzymali cztery
propozycje.
Stary-nowy gracz?
W pierwszym zadaniu przetargowym ZTM założył kosztorys na poziomie 328
980 960 zł brutto. Daje to stawkę jednostkową za wzkm 10,28 zł brutto. O
kontrakt w ramach tej części zamówienia walczy trzech graczy.
Pierwszą ofertę przedstawiła Europa Express City. Spółka swoje usługi
wyceniła na 7,67 zł/wzkm brutto. Do obsługi przewozów zaplanowała
pozyskanie (jak wszyscy oferenci) przetargowego minimum, czyli łącznie
54 autobusów (50 liniowych, cztery rezerwowe). Wybór padł na Solarisa.
EEC od producenta z Bolechowa chce pozyskać 49 egzemplarzy Urbino 12 na
olej napędowy oraz pięć hybryd.
Drugą i jednocześnie najdroższą ofertę na tą cześć zamówienia
przedstawił Mobilis. Jego propozycja to 8,47 zł/wzkm brutto. Spółka w
przypadku wygrania przetargu chciała postawić na pięć hybrydowych Urbino
12. W zakresie autobusów na olej napędowy pozostawiła sobie wybór
pomiędzy dwiema markami. To Mercedes (najprawdopodobniej Conecto LF)
oraz Solaris.
Najtańszą propozycję na pierwsze przetargowe zadanie założyła Arriva,
która jest następcą prawnym jednego z dawnych stołecznych operatorów.
Stawka za wzkm, którą proponuje spółka to 7,24 zł brutto. W kwestii
taboru postawiono na jednego dostawcę. To Solaris, od którego Arriva
chce kupić pięć hybrydowych Urbino 12 oraz ich 49 odpowiedników tyle, że
na olej napędowy. Zatem jeśli oferta została poprawnie przygotowane
witamy w Warszawie starego-nowego gracza.
PKS Grodzisk Mazowiecki i Michalczewski blisko siebie
Kosztorys, który założył ZTM w na sfinansowanie przewozów w drugiej
części zamówienia to 329 931 360 zł brutto, czyli 10,31 zł/wzkm brutto. O
kontrakt z tego zadania chce walczy czterech oferentów.
Pierwszą i najtańszą propozycję przedstawił PKS Grodzisk Mazowiecki.
Spółka swoje usługi wyceniła na 6,99 zł/wzkm brutto. Przewoźnik chce
postawić na dwie marki. Autobusy klaxy maxi zasilane olejem napędowym
miałby dostarczyć Solaris. Z kolei pozostałem pięć autobusów
wyprodukowałaby Scania. Byłyby to Citywidey 12LF zasilane B100.
Drugą pod względem kolejności ofertę przedstawiło konsorcjum w skład,
którego wchodzi m.in. firma Stalko z Zielonki. Za 7,82 zł/wzkm brutto
partnerzy chcą wykonać kontrakt przy pomocy 54 autobusów. Wszystkie od
Solarisa i analogicznie pod względem doboru napędów jak w ofercie
Arrivy.
Kolejną ofertę przedstawiła radomska spółka Michalczewski. Firma
zaproponowała realizację przewozów za 7,11 zł/wzkm brutto. Przewoźnik
tak jak w ostatnim przetargu w Radomiu teraz też chce postawić na
autobusy spod znaku lwa. Spośród 54 MANów A37 Lions City 49 pojazdów
miałoby być na olej napędowy, zaś pozostałe na B100.
Czwartą ofertę w tym zadaniu złożył Warbus. Stołeczna spółka wyceniła
swoje usługi na 7,47 zł/wzkm brutto. Jednocześnie jest to najciekawsza
propozycja pod względem autobusów. Warbus pozostawił sobie szeroki
wybór, jednakże tak jak inni oferenci identycznie wygląda udział
autobusów na olej napędowy i nisko- lub zeroemisyjnych. Choć te ostatnie
występują tylko w tej ofercie.
W zakresie pojazdów z silnikami diesla Warbus dał sobie aż pięć
możliwości wyboru dostawcy. Pod uwagę wzięto Solarisa, Mercedesa
(również najprawdopodobniej Conecto LF), Scanię, Autosana oraz Iveco. W
drugiej grupie autobusów pod uwagę wzięto czterech producentów. To
Solaris z hybrydowym Urbino 12, Scania Citywide 12LF zasilana B100, BYD
oraz Iveco. W ostatnim przypadku miałby to być Urbanway 12 z napędem
hybrydowym.
A więc cena
Taki kształt ofert poskutkował tym, że premia za autobusy ekologiczne
nie będzie miała żadnego znaczenia. Wszyscy oferenci zadeklarowali
przetargowe maksimum, więc każdy z nich zainkasuje po 15 pkt. Zadecyduje
zatem tylko cena. O ile w pierwszej części Arriva może być pewna
zwycięstwa jeśli tylko poprawnie przygotowała ofertę to w drugiej może
być ciekawie. Różnica między PKS Grodzisk Mazowiecki a Michalczewskim to
jedynie 12 gr na wzkm. Kto powie "sprawdzam"?
Czytaj więcej: http://infobus.pl/bitwa-warszawska-3-4_more_83671.html#
Czytaj więcej: http://infobus.pl/bitwa-warszawska-3-4_more_83671.html#
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz