czwartek, 13 sierpnia 2015

DECYZJA KRAJOWEJ IZBY ODWOŁAWCZEJ W SPRAWIE WARSZAWSKIEGO PRZETARGU. MOBILIS Z SZANSĄ NA UTRZYMANIE ZWYCIĘSTWA.

Rozpisany przez ZTM w Warszawie przetarg obejmował ośmioletnią obsługę 50 autobusami przegubowymi i 50 pojazdami krótkimi, ok. 9-metrowymi. W postępowaniu wystartowały trzy podmioty. Za najkorzystniejsze uznano oferty złożone przez firmę Mobilis, który zadeklarował stawki za wozokilometr na poziomie odpowiednio 8,29 zł i 6,77 zł brutto. Od rozstrzygnięcia odwołały się wszystkie firmy. ITS wskazywał niską cenę pozostałych ofert oraz brak odpowiedniego doświadczenia w przypadku konsorcjum Europa Express City i RafTrans – tj. warunku wykonania 2 mln wozokilometrów rocznie w ciągu trzech ostatnich lat. 

Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) uznała  odwołanie firmy ITS  i nakazała ponowną ocenę ofert. – ZTM powoła biegłego, który pomoże ocenić złożone oferty. Zapewnie firmy zostaną poproszone o złożenie dodatkowych wyjaśnień – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM-ie. 
Mobilis więc nadal ma szansę na utrzymanie zwycięstwa.

Obecne umowy z Mobilisem i ITS Michalczewski na obsługę komunikacyjną odpowiednio krótkimi, jak i przegubowymi wozami wygasają z końcem roku. Zgodnie z oczekiwaniami nowe autobusy miałyby wyjechać na ulice 1 stycznia 2016 r. Niewykluczone jednak, że termin ten przesunie się. – Liczymy się z tym, że np. przygotowanie nowych wozów może zająć trochę czasu, dlatego też w specyfikacji przetargu zawarliśmy, że autobusy wyjadą w ciągu 25 tygodni od podpisania umowy – wyjaśnia Franków. 

Na bazie dotychczasowych doświadczeń w przetargu postawiono potencjalnym przewoźnikom wyśrubowane kryteria, m.in. posiadanie własnego zaplecza, zdobywanie certyfikatów zgodności z wymaganiami dla każdego nowego pojazdu, konieczność zatrudnienia kierowców w oparciu o umowę. ZTM wymaga też, by prowadzący pojazd dobrze orientowali się w przepisach porządkowych, taryfie, układzie komunikacyjnym, posługiwali się językiem polskim w stopniu przynajmniej średniozaawansowanym. 
zródło: Transport Publiczny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz